Pagina's

Pages

A girl should be two things: who en what she wants!

zondag 2 april 2017

Al van toen ze nog heel klein was, wist dochterlief exact wat ze wou, en nog beter wat ze niet wou. Om haar op andere ideeën te brengen, moesten er soms hele strategieën worden verzonnen. Best pittig! Zo at ze als peuter heel slecht. Buiten een boterham, wou ze amper iets eten. Maanden hield ze dat vol, en ik maar proberen om haar toch maar zo ver te krijgen om één hap mee te eten. Hoe meer ik smeekte, hoe harder ze volhield. Tot ik het over een andere boeg gooide en inspeelde op haar winnaarsmentaliteit. Wie goed at, kon de superwinnaar worden. Uiteraard won ze keer op keer en mocht ze op haar stoel gaan staan om het applaus in ontvangst te nemen. Zalig was het om haar dan te zien blinken van trots!

Dat ze ook een uitgesproken mening heeft over de kleding die ze draagt en zeker niet draagt, kon je al eerder lezen op deze blog. Ook dat zat er vroeg in. Van zodra ze kon laten merken dat ze iets leuk/niet leuk vond besliste onze dame zelf hoe ze gekleed ging.  Gelukkig heeft het kind goede smaak! Nu ze wat groter wordt, begint haar kledingstijl ook wat te veranderen. Uiteraard draagt ze nog steeds geen broeken, want broeken zijn voor jongens... . Rokken en jurken blijven scoren, zolang ze maar zwieren en los zitten. Onlangs vroeg ze of ik voor haar ook eens een lange rok wilde maken. Ze had dat al bij haar vriendinnetjes gezien en ze wou dat ook eens proberen. 

Als bij toeval bleek er in LMV een patroontje te staan voor een halflange rok, de Picha rok. Ze bekeek zorgvuldig de foto's en gaf haar goedkeuring. Omdat mijn stofvoorraad niet lijkt te slinken, liet ik haar shoppen in eigen kast. Ze haalde er een mooi Petit Panneke uit. Eentje dat ik oorspronkelijk voor mezelf had gekocht. Uit de blikken doos met lintjes, riempjes, veters,... haalde ze een gevlochten leren lintje. Dat moest het riempje worden.  Mama ging aan het werk en dochterlief knikte tevreden bij de eerste pasbeurt. Toen ze vandaag van de mevrouw van de schoenenwinkel een complimentje kreeg over haar rok, zei ze vol trots: 'mijn mama heeft die voor mij genaaid'. Daar doen we het toch voor he! 









Een paar maanden geleden kreeg ik het kind amper voor de lens, en nu poseert ze zowaar zelfs vanop de schommel in de speeltuin!

... Barbara ... 

4 opmerkingen:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS