Pagina's

Pages

Tinny en het zwanenmeer...

zaterdag 22 oktober 2016

Dat de Tinny jurk van Straightgrain een superpatroon is staat buiten kijf. Een aanrader voor elke meisjesmama die al eens jurkjes naait voor dochterlief. Ik maakte al eerder een zomerversie in een broderiestofje. Nu was het tijd voor een winterversie. Deze keer koos ik voor een double gauze van Birch Fabrics. Het voelt langs de binnenkant zalig zacht en door de dubbele laag perfect voor een winters jurkje. 


Als voering koos ik voor het lijfje voor een zachte oudroze viscose en voor de rok gebruikte ik twee laagjes oudroze tule. Achteraf gezien had ik best een paar laagjes meer mogen gebruiken, maar Mila vindt de onderrok zo ook al fantastisch. Prinsesgevoel enzo... . De zoom van de tule werkte ik af met een rolzoom. Dat ging heel vlot met de overlock. Je gebruikt hiervoor enkel de rechternaald en dus slechts drie klossen. De steeklengte stel je in op R en je verwijdert de stekentong. Op mijn machine (Lewenstein 700DE) is dat het knopje N / R vlak voor het mes. Dat knopje moet dus ook op R staan. 


Ik deed ook mijn uiterste best voor een doorlopende print bij de blinde rits. 


En nog wat meer foto's



Zoonlief vond dat zijn zus te veel aandacht kreeg en speelde een beetje voor 'stoorzender'. Dat gaf best wel leuke beelden. Niks leukers dan speelse foto's. 

  

En uiteraard eiste hij ook een soloplek voor de lens op... .

...Barbara...

Patroon: Tinny dress van Straightgrain
Stof: Swan Lake van Birch Fabrics - Piekewieke
Voering: oudroze viscose - Madeline de stoffenmadam
oudroze tule - Modecoupon



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS