Pagina's

Pages

Weekend forecast: sewing with no chance of housecleaning and cooking!

zondag 16 oktober 2016






Vorige week vrijdagavond werd mijn auto volgestouwd met vier naaimachines, vier overlocks en een heleboel stof en fournituren, want wij vertrokken samen met nog negen andere dames op naaiweekend naar de Heibrand in Westmalle. We kennen elkaar allemaal via Edegem Handgemaakt, een gezellig naaiclubje uit Edegem, en hebben dus allemaal minstens één ding gemeen: onze liefde voor naaien!







Er werd heel wat getetterd en gelachen, maar er werd ook een heuse collectie bij elkaar genaaid. Ongelooflijk hoeveel werk we met z'n dertienen hebben verzet tijdens een weekend. Het 'sweatshop' gevoel was nooit ver weg... :-)




Ik voorzag heel wat projectjes voor de kids. Vooral Timo's garderobe was aan vernieuwing toe, want wat groeit dat kind toch snel! De Billie van Zonen 09 is een dankbaar patroon dat zich heel goed leent tot bandwerk. Ik maakte twee t-shirts met raglanmouwen en twee t-shirts met gewone mouwen in maat 122 voor mijn vierjarige. Ik tekende geen extra naadwaarde aan de mouwen en aan de zoom. Ze zitten ruim, maar zeker niet te groot.


Patroon: Billie van Zonen 09
Stof: Lillestoff (fietsjes en zeehonden) en Bambiblauw (tijger)
De Camil cardigan uit La Maison Victor rolde ook nog eens vanonder mijn machine. Zalig patroon vind ik dat! Het geeft ineens ook zo'n hoog 'meneerkes'gehalte en daar staat zoonlief echt super mee. Als hij zelf zijn outfit mag uitkiezen, kiest hij ook steevast voor een hemdje ofzo. Deze cardigan met een hemdje eronder, I'm in love... . 

Patroon: Camil Cardigan uit LMV
Stof: Lillestoff
En omdat ik voor Mila niet met lege handen kon thuiskomen, voorzag ik voor haar twee stofjes voor Sienna jurkjes, ook uit La Maison Victor. Ik maakte een 122/128, maar de jurkjes zijn echt nog veel te ruim. Dat kan voor haar de pret niet bederven, ze draagt ze gewoon zo. Lekker comfy noemt ze dat. Ik knipte het achterpand aan de stofvouw en koos dus niet voor de open rug van het oorspronkelijk patroon. 
 
Patroon: Sienna jurk uit LMV
Stof: allebei Lillestoff
 Oh ja en ik naaide ook nog een gedrocht voor mezelf :-). Een probeersel dat niet echt goed uitdraaide. Tijdens het naaien trok ik al een lus in de stof en de jurk was echt te groot en lubberde op alle verkeerde plaatsen. Daar hebben we weer uit geleerd en hopelijk krijg ik nog een rokje voor dochterlief uit het gedrocht. Dan is de mooie stof toch niet helemaal verloren. 

1 opmerking:

  1. Oh wat klinkt dat zalig zo'n weekend. Bij het zien van alle foto's naaide ik toch een minibeetje mee 😉

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS