Pagina's

Pages

Tale as old as time, song as old as rhyme...

zaterdag 17 december 2016

Mijn dochter staat niet graag op de foto. Als ik nog maar mijn gsm boven haal om een moment vast te klikken, duikt ze onder de tafel, achter een stoel,... . Tijdens onze vakantie maakte ik hele reeksen foto's met daarop een wegduikende Mila. Het werd een ware strijd, Mila vs. het fototoestel. Hilarische momenten leverde het op. Want opgeven, dat staat niet in mijn woordenboek, maar ook niet in de hare. Ze heeft het toch ook niet getroffen met zo'n mama die constant foto's wil maken... 

Toen ik haar deze zomer weer eens probeerde te overtuigen om even te poseren, gaf ze uiteindelijk toe, maar op haar voorwaarden. Eén van die voorwaarden was dat ik voor haar een prinsessenjurk moest maken. Als ze een zwak heeft, dan is het wel voor verkleden. Bijna elke avond als ze thuis komt van school, ruilt ze haar gewone kleren vrijwel onmiddellijk voor een prinsessenjurk. Moest het kunnen dan droeg ze niks anders, die prinses van mij.

Ondertussen is het weeral winter en die prinsessenjurk was er nog steeds niet. Daar werd ik al menig keer aan herinnerd. Haar voorkeur ging naar een Belle jurk, ook dat peperde ze me een paar keer in. Het werd dus hoog tijd dat ik in actie schoot. Waarom ik het zo lang uitstelde is mij een raadsel. Stiekem vind ik zo'n opdrachten nog het leukst. En zie hier, the Belle of the party, met een brede glimlach voor mijn lens!




Ik vertrek voor prinsessenjurkjes altijd van het patroon voor het lijfje van de basisjurk uit SVDHZ 1. In dit geval is de rok een strook stof (gehele stofbreedte) die ik rimpelde. Daarover een stuk kant. Dochterlief wou een rok tot op de grond, dus ik ging uit van de lengte van taille tot voet. De zoom werd afgewerkt met een rolzoom gemaakt met de overlock. Als final touch nog wat roosjes uit dezelfde stof en klaar! Die roosjes maak ik door de randen van een vierkant stof met de grootste steek te stikken, net zoals je dat doet om te rimpelen. Als je dan aan de draden trekt frommelt de stof bij elkaar. Dan neem ik het midden vast tussen wijsvinger en duim en draai ik de stof een paar keer op. Als je dit dan met de hand vastnaait, krijg je een mooi roosje. 


Voila ze kan er weer even tegen. Ik ben benieuwd welke ruil ze de volgende keer bedenkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS