Pagina's

Pages

Voor minnie... en de winnaar van de give away

zondag 11 december 2016

Zo af en toe krijg ik de vraag om een gepersonaliseerd geboortecadeau te maken. Op basis van het geboortekaartje probeer ik dan een uniek geschenk te toveren met stof, mijn naaimachine en mijn trouwe Cameo. Meestal ligt de inspiratie voor de hand, omwille van een bepaald figuurtje, een opvallend lettertype,... maar deze keer heb ik het toch wat moeten laten bezinken. Het geboortekaartje bleek geen kaartje maar een heuse poster. 


Omdat de kleuren me direct aantrokken, besloot ik om ze als inspiratiebron te gebruiken. Mijn garendoos bracht raad. De juiste kleuren stonden er gewoon naast elkaar. Maar dan... ? In een hoekje van mijn kast stond wit touw te blinken. Dat touw gebruik ik om zelf paspel te maken, maar ik gebruikte het ook al eens eerder om er een mandje mee te maken. Dat zou het worden, een mandje van touw! Zo leuk om te maken! 




Het einde werkte ik af met een geel lederen lintje. Een ideaal mandje om luiers in op te bergen. Wil je ook aan de slag met touw om zo'n mandje te maken? Met deze tutorial en een beetje oefenen ben je zo vertrokken. Het touw dat ik gebruikte is voegtouw uit de doe-het-zelf-zaak. 

Omdat een mandje alleen mij wat weinig leek, maakte ik er nog twee slabbetjes bij. Lang leve mijn stofvoorraad! Want ook nu kon ik gewoon shoppen in mijn eigen kast. 

Stof: Indigo van Modafabrics

Ik knipte het slabbetje in twee delen en stikte er een dubbelgevouwen biais tussen. Als achterkant gebruikte ik een zachte, lichtgrijze nicky velours. Lichtblauwe drukknoopjes als sluiting. En dan natuurlijk nog de naam van die kersverse baby in lichtblauwe flockfolie. 

Missie geslaagd lijkt mij!


En dan ben ik jullie de winnaar van de give away verschuldigd! De winnaar van het Irenejurkje is...


Nele De Meyer!!

Stuur je mij een mailtje op handmade4milo@gmail.com? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS