Pagina's

Pages

Happiness is... a perfect handbag!

zondag 4 juni 2017

Gisteren ging ik nog eens workshoppen. Ik zakte af naar de hoofdkwartieren van The Fabric Sales om er een lederen tas te maken. Want geef toe, een duurzame lederen tas die jaren meegaat, dat komt altijd van pas.  Ik was wel eens benieuwd hoe dat allemaal in zijn werk ging.

De workshop werd begeleid door twee dames met een passie voor het vak. We maakten kennis met allerhande technieken uit de lederbewerking. Ik stond versteld van alle handelingen die moesten gebeuren nog voor je je tas in elkaar kon zetten. 

Leder snijden
Het leder snijden bleek een ware beproeving voor mijn handen. Ik hield er twee blaren op mijn wijsvinger aan over en mijn zwakke pols bleek soms echt te zwak om gaatjes te kloppen. 

Leder schalmen
Bij deze techniek maak je het leder dunner. De naadwaarde wordt geschalmd, waardoor het in elkaar naaien wordt vergemakkelijkt. Je kan de naden zo veel beter afwerken. Je kan dit doen met een schalmmachine. Werkelijk, is was bang dat die machine mijn mooie leder ging opeten, maar ook hier bleek 'oefening baart kunst'. Schalmen kan ook manueel met behulp van een soort van scheermesje. 

Leder filteren
De filteermachine heeft wel iets weg van een soldeerbout. Je brand alle fijne vezels langs de rand van het leder weg om hem mooi strak te maken. 

Pas  na al deze handelingen kon er ook effectief geassembleerd worden. De ledernaaimachine 'wandelt' over je leder en gaat moeiteloos door een paar lagen heen. 
En tenslotte kan je de randen nog mooier maken door ze te verven. Een echt huzarenwerkje dat wel wat precisie en geduld vraagt. 





Dat zo'n mooie lederen handtas in de winkel een serieuze duit kost, dat begrijp ik nu des te beter. Er kruipen heel wat uurtjes werk in! Maar het resultaat mag er zijn! Deze handtas ga ik veeeeeel gebruiken! Ze past overal bij en is net groot genoeg om alle essentials mee te nemen. 




Omdat ik niet graag een zware portefeuille meezeul, maakte ik voor vanbinnen nog een klein tasje waar mijn rijbewijs, identiteitskaart en bankkaart moeiteloos in passen. 
  



... Barbara ...


8 opmerkingen:

  1. Wauwie! Die komt precies uit de winkel, zo sjiek afgewerkt! A perfect handbag indeed ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan, amai! Ja, daar kruipt precies echt wel veel werk in waar je op voorhand niet bij stilstaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, knap! Lijkt uit de winkel te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dit ik knap gemaakt! Past idd perfect in de winkelrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaaauuuw, helemaal mijn ding. Kleur en model. Ik ben stikjaloers op je nieuwe handtas. Toevallig nog wat leer over? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS