Pagina's

Pages

It always seems impossible until it's done!

maandag 28 augustus 2017

 Het lijkt alweer zo lang geleden dat we met een heel aantal bloggers samenkwamen in Merksem voor een Blogmeet georganiseerd door Davina. Het werd een leuke avond vol met fijne gesprekken met medeblogsters. Merci Davina voor de organisatie!
Samen met die blogmeet hangt altijd een heuse Sew Challenge. Ik nam vorige keer ook deel. Wat ik toen maakte kan je hier lezen. 

Deze keer werd ik uitgedaagd door Stephanie van Naaiz. Dat het een serieuze uitdaging was, begot. Ik kreeg volgende criteria:

Een broek met een echte gulp
Zakken
Matchen met een ander naaisel

Dat er bij deze challenge voor zoonlief zou genaaid worden, stond al heel snel vast. Dochterlief weigert namelijk om broeken te dragen. Enkel voor een paardrijbroek maakt ze een uitzondering. Aan een broek voor mezelf ging ik zeker niet beginnen. Dat zou een challenge in het kwadraat zijn! 

Het patroon Cisse van Zonen 09 ligt hier al heel lang in de kast, maar werd nog nooit gebruikt. Dan was het nu maar eens tijd om dat te doen! Ik zocht wat inspiratie bij mijn goede vriend Google qua stoffen en zakopties e.d., maar daar werd ik niet veel wijzer van. De versies die ik vond waren op zich wel mooi, maar niet mijn stijl en al helemaal niet die van zoonlief. Omdat ik wou dat de broek vlot combineerbaar zou zijn, koos ik om voor een jeansstof te gaan. Bij 't Leerke in Edegem vond ik wat ik zocht, een soepele jeansstof met wat 'rek'. 

Ik koos uiteraard voor de versie met gulp. Zo'n gulp, dat deed ik nog nooit eerder. Merci Stephanie! Zonder deze challenge zou ik er misschien niet aan begonnen zijn. Dankzij de goede uitleg bij het patroon, lukte het wonderwel van de eerste keer! Voor de sluiting gebruikte ik een koperkleurige drukknoop.





Om aan criterium 2 te voldoen voegde ik 4 zakken toe. Een gewone steekzak, een dubbele steekzak en een achterzakje. Ik werkte ze af met een koperen paspel en topstitchte met een dikker garen. Voor de topstitch maakte ik mijn steek ook ietsje groter. Het zijn net die details die het broekje voor mij iets extra geven. Het achterzakje sluit met een drukknoop. 



En dan nog matchen met een andere naaisel. Dat kan geen probleem zijn! Ik naaide al eens een reeks Mitch sweaters voor zoonlief. Die combineren perfect met zijn nieuwe jeans. De ideale schooloutfit!


En zoonlief stond maar wat graag te poseren met zijn coole outfit! Hij stond helaas niet echt veel stil :-) 



Patronen: 
Broek: Cisse van Zonen 09
Trui: Mitch Sweater uit LMV

Stoffen:
Jeans: 't Leerke Edegem
Trui: Pieke Wieke

Benieuwd naar de andere uitdagingen? Deze dames vertellen je er vandaag meer over:


... Barbara ...

20 opmerkingen:

  1. Wow Barbara, kei-knap! Aan een klassieke broek zou ik ook niet zomaar beginnen, maar deze is heel mooi gemaakt. #impressed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Katrien! Ben toch echt wel trots op het resultaat :-)

      Verwijderen
  2. Wauw!!! Ik overdonder je graag met onzettend veel hartjes, Barbara! Wat jij maakte gaat mijn verwachtingen helemaal te boven! Zot schoon, zeg! Echt ferm gewerkt! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat zijn veel uitdagingen bij elkaar, en je hebt ze met glans doorstaan! Die broek is echt helemaal af, sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx! Deze broek zal veel gedragen worden. Sjiek is exact wat mijn zoon zei toen ik vroeg wat hij er van vond :-)

      Verwijderen
  4. Wat een mooie outfit! Die afwerking van die Cisse, wauw! Ik moet me ook dringend eens wagen aan zo'n broek, want ik vind amper nog goed zittende broeken voor smallepoep-zoontjes :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut doen! Het is een werkje, maar zo tof als je een broek perfect op maat kan maken!

      Verwijderen
  5. Wauw, zo'n broek is echt een uitdaging! Super knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk gedaan, wow! En inderdaad een perfecte schooloutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kei mooi. Foto's naaisel alles... Super gedaan! Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal top! Heel erg goed gelukt. En dat manneke dat niet stil kan staan is ook al om op te eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai dat is echt een challenge! heel mooi afgewerkt

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS