Pagina's

Pages

Limited edition

zaterdag 9 juni 2018

Het is echt veel te lang geleden dat er hier nog eens iets nieuws verscheen. Er werd hier ten huize MiLo wel veel gecreëerd, maar de alledaagse drukte overheerste en veel verder dan er wat foto's van maken kwam ik helaas niet. 

Gelukkig valt alles ondertussen weer wat meer in zijn plooi en komen er af en toe zo al eens rustpuntjes opduiken, waardoor er weer wat meer tijd vrij komt voor andere dingen dan werk en huishouden. 

Zo reorganiseerde ik mijn naaikamer onlangs en deed ik nog eens 'grote kuis' in mijn stofvoorraad. Ik deed wat weg, kocht wat bij en kan nu weer verder voor een tijdje. Ik sorteerde ook mijn restjes, maar hield toch nog een bakje tricotrestjes en een bakje katoenrestjes over. Die lapjes waar ik echt niks meer uit krijg, gooide ik weg. De grotere lapjes hield ik bij op voorwaarde dat ze binnen het half jaar verwerkt geraken. Anders moeten die ook wijken. En zo geschiedde... Ik ging aan de slag met de tricotlapjes. 


Ik knipte een aantal ondergoedsetjes voor zoonlief en gebruikte daarvoor het patroon van Van Katoen. De patroondelen van de boxershort zijn klein genoeg om met restjes aan de slag te gaan. Ik had gelukkig ook nog genoeg voor bijhorende onderhemdjes. 
In plaats van een elastiek of boordstof aan de taille, verwerkte ik de elastiek in de rand. Mijn zoontje houdt namelijk niet van te ruwe elastiek tegen zijn huid. De randjes werkte ik af met de overlock en zoomde om met een tweelingnaald. 


Zoonlief is alvast grote fan van zijn nieuwe ondergoed! En ik ben tevreden dat ik hem heb kunnen blij maken. Win-win!



Heb jij nog tips voor restjesverwerking? 

... Barbara ...


1 opmerking:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS