Pagina's

Pages

Never change a winning team!

woensdag 12 juli 2017

Zoonlief houdt niet van broeken met moeilijke knopen en ritsen. Veel te veel gedoe allemaal en al helemaal als je snel, snel, snel naar toilet moet. Dat toilet is niet altijd zijn vriend, maar hij doet echt enorm zijn best. Ik vrees dat hij bij het begin van zijn schoolcarrière een beetje geforceerd werd. En als er nu iets is wat je met Timo, met geen enkel kind trouwens, niet moet doen, dan is het wel hem forceren. Dat werkt averechts, elke keer... . 

Maar, geloof het of niet, de shortjes/broekjes die ik voor hem maak, blijven het meeste gespaard van ongelukjes. Dan doet hij extra zijn best. Het mooiste compliment ooit! Vorige zomer maakte ik ook al een aantal Cyriel shorts (LMV mei/juni 2016) voor hem. Helaas zijn die allemaal te klein geworden. Dan maar nieuwe maken natuurlijk. 

 Omdat ik mij bij de versies van vorig jaar ergerde aan de elastiek die telkens ronddraaide, gebruikte ik nu de non-slip elastiek van Prym. Het rubber van de elastiek piept door de elastiekband naar buiten, waardoor de elastiek mooi op zijn plaats blijft. Een werkje om die door het tunneltje te krijgen, maar eens erdoor zit hij als gebeiteld. 


Tijdens het legendarische 'Start the summer naais' weekend rolden er al twee vanonder mijn machine. Eentje in de alombekende french terry 'Botanical Garden' van About Blue Fabrics en eentje in de streelzachte Grill van See You At Six.




De raketijsjesstof van Eva Mouton kon ik niet weerstaan. Alleen al omdat zoonlief gek is op die ijsjes is deze stof op zijn lijf geschreven. 


Patroon: Cyriel uit LMV mei/juni 2016
Stof: About Blue Fabrics en See You At Six

... Barbara ...

6 opmerkingen:

  1. Leuke uitbreiding van de kleerkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de elastiek tip! Ook hier draaiende elastieken en moeilijke potjesganger. Na een training van maar liefst 14 maand lukte het deze al 3 dagen zonder ongelukjes. Toeval of niet, op die dagen droeg hij een door mama genaaide short.
    Ik vond die planten een zeer leuk stofje maar vond het niet "boys proof". Niet dus als ik de foto van je stralende zoon zie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik duim dat de ongelukjes uit blijven. Ik ken er alles van! Wij zijn al 2,5 jaar aan het 'oefenen'. Nu leert hij bij de kinesist zijn bekkenbodemspier gebruiken en sinds we daar mee startten gaat het stukken beter! Hij is zich meer bewust van zijn lichaam en dat helpt! Succes! Uiteindelijk komt dat ook goed!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Lijken me zalige shortjes. Volgens mij zou ieder kind extra zijn best doen met zo een toffe broekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessante tip Barbara, bedankt voor het delen! Het zijn vaak die kleine details die een verschil maken.

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS