Pagina's

Pages

All you need is faith, trust and a little pixie dust...

woensdag 31 augustus 2016


Aan de vooravond van het nieuwe schooljaar zit ik een beetje met een krop in mijn keel. Mijn 'kleine' meid werd ineens zo 'groot', letterlijk en figuurlijk. Ze is geen baby meer, geen peutertje, nee, zelfs geen kleuter meer... Morgen gaat ze voor het eerst naar de lagere school, een grote stap voor haar, maar ook voor mij.

Ze is er helemaal klaar voor! Toen ze eerder deze week haar nieuwe klasje zag en haar meester ontmoette, besefte ze dat er heel wat ging veranderen. Ze zei er niks van, maar de blik in haar ogen sprak boekdelen. Twee minuten later was ze de klas aan het verkennen met haar vriendinnen, al giechelend en vol enthousiasme. 

Heerlijk toch, dat aanpassingsvermogen! Van elke situatie maakt ze een avontuur waar ze zich vol vertrouwen in stort. Haar zelfvertrouwen is ontwapenend. Bewust van zichzelf en van wat ze kan laat ze zich door niks of niemand uit het lood slaan. Ze blijft altijd heel dicht bij zichzelf. Van die authenticiteit kunnen veel volwassenen nog iets leren... .

Dat ik trots ben op mijn meid en haar persoonlijkheid steek ik niet onder stoelen of banken. Ze komt er, op haar eigen, unieke manier, daar heb ik alle vertrouwen in. Ik kijk er naar uit om haar te zien leren en ontdekken.


Lieve Milamuis, I love you...

...Barbara...

1 opmerking:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS