Pagina's

Pages

If we had no winter, the spring would not be so pleasant...

zondag 5 maart 2017

Deze week kwamen de eerste lentebloemetjes zowaar uit de grond geschoten. En ineens zag ik ook de struiken en planten in knop staan. Alles komt weer zachtjes aan tot leven. Daarom hou ik zo van de lente. Een nieuw begin, na een donkere winter... . Nu nog en paar zonnige dagen en we zijn vertrokken. Het begin is gemaakt!

Het is dus ook hoog tijd om een begin te maken aan de voorjaars- en zomergarderobe van de kids. Want echt, die groeien als kool, zelfs in de winter! Alle jurkjes van dochterlief zijn te krap en te kort geworden op een paar maanden tijd. Ze worden veel te snel groot. Geïnspireerd door de lente begon ik aan echt lentejurkje. 

Alweer een paar maanden geleden kocht ik een prachtig stofje van Michael Miller. Ik vreesde een beetje dat mijn meid het te kinderachtig zou vinden. Die vrees was voor niks nodig. She loved it! Ik wist toen ook onmiddellijk wat ik ermee wou maken. Helaas kwam het er nog niet van. Tot nu!

Mijn plan voor het stofje was een hemdjurk. Zo eentje met een wat hogere taille en een wijde rok. Voor de basis vertrok ik van de Theo van Zonen 09. Ik maakte die Theo al een paar keer voor zoonlief en ben helemaal weg van het patroon. Ik nam een maatje groter dan de maat die ze nu draagt, omdat de jurk in mijn hoofd wat ruimer tailleerde. Ik korte het patroon wel heel wat centimeters in, om de iets hogere taille te creëren. Voor de rok gebruikte ik een lange rechte strook van bijna 2 meter op 45 centimeter. Die rimpelde ik tot hij mooi rond het hemdje paste. 





 Van een coup de foudre gesproken, ze is hoteldebotel verliefd op haar nieuwe jurk! Laat die zon nu maar komen!





Stof: Blue Oasis Border animal van Michael Miller
Patroon: Theo van Zonen 09 als basis

... Barbara ...

3 opmerkingen:

  1. hij is super mooi, echt ik zou hem ook dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben absoluut fan van hemdjurken! En de Theo van Zonen 09 is ook één van mijn favorietjes! Dit wil ik ook wel eens proberen voor die meid van mij! XXX

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS