Pagina's

Pages

In a world where you can be anything, be kind...

zondag 19 maart 2017

Deze week geen naaisel op mijn blog, maar iets anders... . Er moet mij iets van het hart. Zoals zoveel anderen ben ik lid van verschillende groepjes op Facebook. Groepjes van gelijkgestemden. Groepjes rond naaien en andere creatieve dingen. Ze zijn voor mij een bron van inspiratie, de ideale manier om op de hoogte te blijven van nieuwe stofjes, nieuwe patronen, nieuwe technieken,... noem maar op. 

Ik ben eerder een passieve volger van deze groepjes. Ik druk al eens op de 'vind ik leuk' knop, heel soms reageer ik en af en toe post ik zelf een foto of een link. Reactie krijgen op een post is altijd leuk. Maar... 

Wat mij opvalt is dat we niet allemaal even lief tegen mekaar zijn in die groepjes. Af en toe lees ik wel eens een afbrekende reactie bij een foto. En zo ook vandaag nog zag ik een post van iemand die afgekraakt werd. Zo jammer vind ik dat... . Met feedback geven is uiteraard niets mis, integendeel. Met opbouwende feedback kan je aan de slag. Je wordt er alleen maar beter van. Het is die afbrekende kritiek die me tegen de borst stoot. Waarom zijn we toch zo hard voor elkaar? 

Daarom lanceer ik een oproep om met z'n allen wat vriendelijker te zijn voor elkaar. Om gewoon even na te denken over hoe je reactie bij iemand anders zou kunnen binnenkomen. Perfectie is niet alles. Het plezier om iets in elkaar te steken, de grenzen die je daarbij soms verlegd, de trots op je resultaat, daar gaat het om. Of dat nu met of zonder foutjes is... .
Quote van Nicole Miyuki

... Barbara ...

7 opmerkingen:

  1. Hear hear... Sommige mensen vinden zichzelf echt heel wat... In plaats van te helpen boren ze een ander in de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absoluut... "Als je niks lief kunt zeggen, zwijg dan beter" heb ik altijd geleerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo waar! Opbouwende kritiek kan, maar daarvoor moet je even nadenken. Iets wat te weinig wordt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat er mensen zijn zoals jij! Ik ben ook een passieve deelnemer aan de groepjes, en zulke negatieve uitlatingen zorgen ervoor dat ik dat ook blijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer waar! Ik reageer er dan wel op, op zo'n reacties, als ik ze zie. Ook volop voor positivisme hier! Als je niks liefs te zeggen hebt, zwijg dan liever.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht vanmiddag precies hetzelfde toen ik kritiek las op een heel mooi werkstuk.
    Pffff reageer lief of niet

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS