Pagina's

Pages

You are my sunshine...

zondag 12 maart 2017

Moeders en hun zonen... . Het is me wat! Geen idee hoe dat bij andere mama's is, maar ik ga heel anders om met mijn zoon dan met mijn dochter. Begrijp mij niet verkeerd, ik zie ze allebei dolgraag! Mijn meid lijkt qua karakter heel hard op mij, soms botst dat, soms klikt dat supergoed. Ze is heel zelfstandig en heeft mij minder 'nodig'. Gelukkig weet ze mij wel te vinden voor een moeder-dochter babbel of een knuffel zo nu en dan. 

Mijn zoon daarentegen plakt echt aan mij. Hij is absoluut niet zo zelfstandig en wordt graag verwend. Liever lui dan moe krijgt hij alles met een glimlach van mij gedaan. Als de beste weet hij wanneer hij zich op mijn schoot moet komen nestelen om te knuffelen. Het lijkt wel of hij een speciale antenne heeft waarmee hij aanvoelt wanneer je blij, moe, verdrietig,... bent. Ik geniet echt om hem bezig te zien in interactie met anderen. 

Net zoals dochterlief, groeide hij de afgelopen maanden uit heel wat van zijn kleren. Heel wat stofjes werden voor hem gekocht, maar ze bleven maar onaangeroerd in de kast liggen. Daar kwam gisteren verandering in. 

De Mitch sweater uit LMV stond al een tijdje op mijn to sew lijstje. Het stofje lag ook al even klaar. Het lentezonnetje gaf mij een spreekwoordelijke schop om er aan te beginnen. En echt, waarom liet ik dat zo lang liggen? Die trui zit op een wip in elkaar met de overlock. Ik maakte voor mijn bijna 5 jarige een 116 en die zit als gegoten. 




Stof: Froy & Dind
Patroon: Mitch Sweater LMV

Omdat die trui zo snel klaar was en omdat ik daardoor nog wel wat tijd overhad, besloot ik om nog twee tricotjes die ik voor hem had gekocht om te toveren tot twee billies. Twee billies met raglanmouwen. Ik werkte de mouwen en de zoom af met boordstof. Dat maakt de t-shirts toch weer net iets anders dan die die je in de winkel koopt. 


Stof: Mies & Moos
Patroon: Billie van Zonen 09


Stof: Froy & Dind
Patroon: Billie van Zonen 09


Dolgelukkig was hij met zijn nieuwe aanwinsten! Met plezier poseerde hij ermee in de lentezon. En ik? Ik plan snel nog een momentje om nog wat Mitch sweaters te maken!

... Barbara ...

4 opmerkingen:

  1. Heel geslaagd! Ik heb 2 zonen, en de eerste is nog piep, maar mijn 5-jarige is ook heel close met mij... heerlijk vind ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat staat men maatje er geweldig mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. En zonen zijn inderdaad heerlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie naaisels, je zoontje lijkt er heel blij mee! En ja hoor, ook hier een jongensmama die héél erg geniet van al die knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS